tirsdag 21. oktober 2014

Full galopp...


...gamle,skjønne hus med nydelige detaljer kan sannelig ta knekken på folk!Seøv er jeg "noget mørbanket" etter gårsdagenm,da jeg og pappa begynte å rive ned litt av det skljkønne huset under!Det vil si,det var vel mest pappa som jobbet,mens jeg stod og passet på stigen og tok i mot heller og sånt pjask.Likevel merkes det på skrotten,og ikke minst fingrene som til tross for tykke hansker er uten hud på fingertuppene og eksemen storkoser seg!Så foreløbig i dag foregå¨r ting i førstgegir,meget sakte og rolig.Helt til jeg kom over denne døren!Turkis liksom!Da ble det fart i blodomløpet og full galopp kan dere tro!!!!


Og det er ikke bare døren som gir hjertebank!For et smykke av en leilighet,nydelig møblert det skal sies men tømmer du leilighetenher sitter du likevel igjen med en nydelig leilighet!!


 Stukkaturen er upåklagelig,med fantastiske takliser og rosetter




Synes det gir en ekstra spiss på inntrykket med de flotte gamle dørene som har fått lov til å være litt slitt,og har den berømte patina´en som enkelte av oss eeeelsker ;)



Det hadde ikke vært samme sjarmen med nymalte,glatte dører !



Fargeskalaen er nydelig ,og møblementet helt perfekt !


Lyst,lett og lekkert,men likevel med deilig dempet fargebruk og med litt mer sprelske fargeklatter innimellom!Lekkert!!!




Masse praktisk skapplass på det lille,sjarmerende kjøkkenet!






For et nydelig soverom,møblene og tekstilene,det store gedigne speilet,den artige hyllen med samlingen av sjarmerende stoler!


Dette rommet var det ikke vanskelig å like!Merker jeg blir inspirert til å forandre så smått på eget soverom,ikke noe drastisk men hva kan man ikke gjøre med tekstiler dere!!!! 



Egentlig fikk jeg litt lyst å hoppe til køys igjen også...


Men aller mest fikk jeg påminnelse om at å ta vare på det gamle er viktig,og jeg har jo et "lite" prosjekt gående som det haster med så det er vel bare å ta på seg tøffe-trynet,bite tennene sammen og stå på - å være sliten og ha vondt kan man bedrive med senere!Blogge ogs¨å for den del,men det var bare så deilig å roe litt ned,og så¨var dette så nydelig at det bare måtte deles :)



Leiligheten ligger til salgs på Alvhem Mäkleri/Sverige -
heldige er de som kjøper denne!



Men jeg er i grunn og bunn fornøyd både med å være Nordmann,Sulamitt og Langevåger og med å bo akkurat her jeg bor.Og bedre blir det når jeg får satt opp det nydelige utbygget vi holder på å rive - hipp hurra for det gamle og verneverdige!
Tusen takk for alle skjønne kommentarer og likes her på bloggen og instagram,så gøy at det er felre som synes rivningsprosjektet mitt egentlig burde blitt bevart og synes det er bra jeg redder deler av det når så gale!Kanskje kan det være en liten påminner til oss alle,at det er lov å spørre og ikke minst våg og spør!

Den som intet våger,intet vinner !


7 kommentarer:

  1. Heisann og hopp!!! Skulle gjerne hatt en sånn snasen leilighet, men jeg må nok holde meg på lansbygda jeg. Tror ikke jeg egner meg som byboer. Men rommene kunne jeg gjerne adoptert hit til meg. Huset i det forrige innlegget er også virkelig fint. Så gøy at du og pappan din får reddet noe av det. Hønehusplanen din høres jo helt konge ut. Ønsker deg lykke til videre med nedplukking av detaljer fra huset. Tror jeg hadde endt opp med MYE hvis jeg skulle plukket der. Trappa var jo sååå fiiiin, men kanskje litt vanskelig å få med seg en hel trapp med gelender og det hele. He he. Flott var den i allefall. Kos dere med nedplukking og vis oss gjerne hva du redder. Sånt liker ihvertfall jeg.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. wow, wunderschöne bilder!!! danke für die inspirationen!!! liebe grüße von angie aus deutschland

    SvarSlett
  3. Du verden FOR en leilighet! Og husk nå å ta vare på deg selv i all din interiøriver :-)

    SvarSlett
  4. Tusen takk for mange nydelige, inspirerende bilder! :)

    SvarSlett
  5. Hei!

    at vakreste tingen!

    Hvis jeg ikke gå inn på det stedet mer for verden !!!

    Vakre bilder, fantastiske møbler!
    kyss
    pri

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.